مدرسة القرم
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

مدرسة القرم

Al Qarm School
 
الرئيسيةالرئيسية  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  الموقع الرئيسي  

أهلاً ومرحباً بكم في منتدى مدرسة القرم بأبوظبي"


أهلاً ومرحباً بكم في منتدى مدرسة القرم بأبوظبي"


أهلاً ومرحباً بكم في منتدى مدرسة القرم بأبوظبي"

تصويت
ما أهم الأدوات التي تفضل استخدامها في المشروع؟
 يوتيوب
 الموقع الالكتروني
 فيس بوك
 الفصول الافتراضية
 تويتر
 مجموعة " علماء المستقبل" على واتساب
استعرض النتائج
المواضيع الأكثر شعبية
مليون رد الكل يدخل ويكتب الي بخاطرة
ورقة عمل للصف الثامن
للتسجيل في بيئتي وطني
بحث عن الكسور
الهمزة المتوسطة على نبرة
معلومات عن برج خليفة
مخترع التلفاز وقصة اختراعه
بور بوينت عن حياة الشيخ زايد ونشاته
استطلاع رأي " مشروع الطالب الالكتروني "
ملزمة مراجعة الصف الثامن
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
جاسم
body part animal adaptation part 18 Vote_rcapbody part animal adaptation part 18 Voting_barbody part animal adaptation part 18 Vote_lcap 
سهيل سلطان
body part animal adaptation part 18 Vote_rcapbody part animal adaptation part 18 Voting_barbody part animal adaptation part 18 Vote_lcap 
عبدالله إبراهيم الهنائي
body part animal adaptation part 18 Vote_rcapbody part animal adaptation part 18 Voting_barbody part animal adaptation part 18 Vote_lcap 
غانم طه جاسم المرزوقي
body part animal adaptation part 18 Vote_rcapbody part animal adaptation part 18 Voting_barbody part animal adaptation part 18 Vote_lcap 
abubaker omar
body part animal adaptation part 18 Vote_rcapbody part animal adaptation part 18 Voting_barbody part animal adaptation part 18 Vote_lcap 
حسن العجلوني
body part animal adaptation part 18 Vote_rcapbody part animal adaptation part 18 Voting_barbody part animal adaptation part 18 Vote_lcap 
محمد فراري سليمان
body part animal adaptation part 18 Vote_rcapbody part animal adaptation part 18 Voting_barbody part animal adaptation part 18 Vote_lcap 
محمد ملفي المحيربي خامس-2
body part animal adaptation part 18 Vote_rcapbody part animal adaptation part 18 Voting_barbody part animal adaptation part 18 Vote_lcap 
خالد الزعابي
body part animal adaptation part 18 Vote_rcapbody part animal adaptation part 18 Voting_barbody part animal adaptation part 18 Vote_lcap 
محمد احمد الحمادي 5/2
body part animal adaptation part 18 Vote_rcapbody part animal adaptation part 18 Voting_barbody part animal adaptation part 18 Vote_lcap 
احصائيات
هذا المنتدى يتوفر على 1255 عُضو.
آخر عُضو مُسجل هو drfesalmm فمرحباً به.

أعضاؤنا قدموا 21304 مساهمة في هذا المنتدى في 14790 موضوع

 

 body part animal adaptation part 18

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
حمدان ابراهيم 5-5
عالم صغير
عالم صغير
حمدان ابراهيم 5-5


عدد المساهمات : 415
نقاط : 1529
تاريخ التسجيل : 16/05/2012

body part animal adaptation part 18 Empty
مُساهمةموضوع: body part animal adaptation part 18   body part animal adaptation part 18 Emptyالسبت يونيو 02, 2012 3:19 pm


Objectives:
• Children will be able to define adaptations.
• Children will be able to create an imaginary animal with real adaptations using their
background knowledge of animal adaptations.
Materials:
• Stories and illustrations created in Fact and Fiction I
• Paper
• Colored crayons, markers, or pencils
• Pencil or pen
• Chalkboard or easel paper
Activities:
Begin by having students share their animal adaptation stories from Fact and Fiction I. If the Fact and
Fiction I was not used, begin with the step below (#2).
After sharing the stories, have children list the different types of animal adaptations they know about.
Write these adaptations on the chalkboard or easel paper. Have the children discuss the ways that
these adaptations are used and how they help the animals.
After discussing animal adaptations, explain that today the children get to create their very own animal
with special adaptations. Using their knowledge of animal adaptations and their imaginations, the
children should create a brand new animal with a special adaptation and be prepared to write about
how that adaptation helps the animal survive. The simplest way to carry this out is to use a real
animal, adding the special adaptation to it. For example, one animal could be a lion with webbed feet
to help it swim. Whatever the example, children should be able to explain why they chose the animal
and how its new adaptation helps the animal. Also, children can and should use their imaginations to
create an animal with a new adaptation.
When the children have decided upon an animal, they should color and "design" the animal, giving it a
name. When the children have finished designing their animal, they should then write a paragraph
about why this new adaptation will help the animal. This will help develop critical thinking about the
why and how of animal adaptations
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
body part animal adaptation part 18
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» body part animal adaptation
» body part animal adaptation
» body part animal adaptation part 10
» body part animal adaptation part 15
» body part animal adaptation part 16

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
مدرسة القرم :: العلوم العامة-
انتقل الى: